måndag 26 november 2012

Good morning everyone!

 Nu har vi nollgradigt och klockan är 06.05. Det snöade lite då jag körde hem från Nordmaling igår kväll. men det var sådan där blöt snö så den avtog när jag kom närmare hemtrakten.
De har ju lovat snö på fredag så vi får hoppas på lite kallare så den vita varan stannar kvar och det blir ordentligt med väglaget.
Naturligtvis så tog jag på mig en stängning sså jag hoppas den kommer på natten till lördag så jag slipper köra i snöfallet. Fast tar man det lugnt så brukar det gå bra. :)

Igår var jag på den där middagen däruppe och damen som fixade detta var en duktig kock. Hon hade haft dessa middagar för skolpersonalen i flera år ( 1999) och tyckte det var roligt.
Först fick vi en soppa med pepparot och något mer i botten låg det mycket lax. Soppan var rejjält saltat,kanske för mycket för min smak.En hembakad bulle till.
Potatisgratäng,och fläskytterfile´ som var så mört att det nästan" smälte "på tungan en paj och grönsallad.
Efterrätten var melonkulor och grädde/ youghurt eller något liknande.
Kaffe och en mandelkaka som avslutning.
Ja avslutning de flesta satt kavar och pratade  medans jag och hon jag åkte med for hem för hon hade ssin 10 veckor baby med sig.

Idag ska jag fara till sensus på den sista kurs dagen och sedan blir det lite vandring i affären i stan.
När jag kommer hem tänkte jag börja adventsstäda lite. Tog fram adventsstakarna igår för att se om de lyste och alla utom den som alltid står i köket lyste, så det blir sju nya lampor där. Har aldrig fått byta lampor så det var kanske på tiden.

Har ju en mobil jag inte hämtat ut också, men måste göra det snart. Jag behöver en ny för den jag har är inte så bra och har ett par år på nacken.

Ja det blev en morgonblogg idag hoppas ni får en trevlig dag! Sköt om Er!

1 kommentar: