fredag 17 maj 2013

Norges nationaldag........


Jo det stämmer ju fast den 17:onde maj 1997 föddes en liten tjej i Lycksele också....nej det var faktiskt tre stycken flickor (Josefin, Julia, Nora,) som ville ut och se sig om i världen.
På självaste Pingstaftonen till och med. De tre fyller 16 år idag, WOW!
Det var en fin solig och varm dag då och idag har värmen minsann kommit hit och det syns mer och mer grönt överallt. Vars for våren i år kan man tänka fast så är det ju här uppe i norr, det går för snabbt med övergången mellan vår och sommar ibland.

Vi lyxade på med en familjepizza med kyckling,curry och annanas. Mmmmmm jätte gött må ni tro. Josefin fixade en smarrig tårta av marängbottnar ,chokladkräm blandat med grädde och över detta lemon -curd och grädde plus jordgubbar! Fast vi har inte smakat den än men snart hoppas jag.

Fast måste nog vänta lite så pizzan har sjunkit ner mer hi hi!

Jag har annars varit ner på mitt jobb idag, började med arbetsplatsträff med information om det mesta det tog en hel timme.Vi tog kaffe efter den träffen och sedan var det diskussioner igen i ca en timme. Fast det var bra diskussioner. Matnyttigt!
Lunch och lite avkoppling innan vi jobbade vidare med lite annat.

I fjol denna dag så var det full flyttning på gång, och vi hade dessa flyttlådor överallt kombinerat med städning. Josefins födelsedag firades bland dem och rätt tomt i rummen. Vi hade bakat en chokladkaka mycket mastig var dem men god.
Det kallar jag "flytt-födelsedagen"- "Never to Forget!"

Dagen efter var det flytt,flytt,flytt hit och lördagen och söndagen var hennes Konfirmation i Grundsunda kyrka och det firades sedan med Taccos i nya lägenheten bland de grejer vi fått hit upp då.
Jo det gick det med.Vi hade gäster vid taccosen och hade knappt stolar åt alla, men med lite fantasi går det mesta.

I år har vi verkligen firat ordentligt igen och vi trivs i denna stora lägenhet. Ska väl sätta in foton så småningom så ni får se lite både inne och ute miljön.

Nu ska jag ta och äta lite tårta och dricka kaffet.

Må så gott och ha en riktigt trevlig Pingstafton, hoppas vädret håller i sig som de lovat, ja de som "vet" menar jag!




3 kommentarer:

  1. Grattis en dag i efterskott till Josefin./ Låter helt underbart med maten./ Inte riktigt den 17:e, men i slutet av maj och 1997 flyttade jag till min nuvarande lägenhet./Har gått riktigt fort med grönskan här nere också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns att du hade planer på att flytt uppåt. Josefin tackar. kramiz!

      Radera
    2. Minns också att jag egentligen INTE ville flytta till nuvarande stad DÅ. Men mina föräldrar ville...

      Radera