lördag 24 januari 2015

Lugn och skön lördag...



Jag tror det har snöat en hel del i natten som var, för de har inte hunnit med alla snötäckta gator här omkring. Det var inte så tokigt ändå att gå i snön med Madicken. Har väl inte gjort så mycket  måsten, kikade litet på störtloppet i morse.Efter det blev det han Mossberg? som lagar mat på tv: minns inte namnet just nu. Han hade gjort ett litet ute kök med grillning och egen kol mm. Han lagade hallonmousse av nyplockade hallon, oxfile´ grillad på kolbädden och klyftpotatis mm. Det måste ha varit hans sommarställe kanske. Kocken är duktig och snabb i mun så det är rätt kul att lyssna och titta på programmen. Kanske lite fräck ibland.
Det har snöat nästan hela dagen och temperaturen ligger på ett par minusgrader bara.
Var till Ica och handlade lite småsaker också, den där multivitamin juicen på två liter är ju så god och det är ju synd det/ för den tar fort slut, hihihi!
Kattsand var jag tvungen att köpa också och liiiiite mera.

Jag ska nog ta och titta på det där äventyret/ tävlingen de kör på lördagarna , fina vyer. Fast jag skulle nog inte ställa upp med att övernatta ute i den miljön med vilda djur mm. Det är väl från Afrika någonstans tror jag.

Ha en fortsatt fin lördag kväll nu. Ha re!

Julia! Nu gick det bättre med bilderna, den översta
skall in i ugnen!

Den andra är nygräddad!
Jätte god blev den, och vi åt rårivna saftiga morötter till, fast man kan ju ha andra sallader också!
Brukar säga, har man inte purjo i själva tårtan så kan man ha den i en grönsallad efter behov. Då kan man ha ananas i tårtan i stället eller tvärtom!

Vill du ha receptet?

1 kommentar:

  1. OJ, DEN smörgåstårtan såg verkligen jättegod ut!
    Det är väl tunnbröd du har eller?
    Skicka gärna receptet, du har väl min agdress. Om inte så får du den i en annan kommentar, som jag ät tacksam om du inte publicerar.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera