söndag 1 februari 2015

Helgen som gick...


I lördags for jag och Jenny och Josefin till Umeå , de skulle fira mig som fyllt dessa år. Vi tog tio tåget och var framme i stan vid elva tiden. Gick in och kikade i ett par affärer efter vägen för att få lite heminredningstips.
Vi gick mot en restaurang  som låg i rådhusbyggnaden, där skulle vi äta oss mätta för det serverades brunch. Jo nog var det gott och mycket att välja på där i buffen allt. Det var desserter också och kaffe. Ja det var både roligt och mycket gott.
Vi skulle också se en film på bion, det var "The theory of everything" tror jag den hette. Jo den var mycket bra
Vädret var som en riktig vinterdag också, fast kanske lite blåsigare på morgonen än det var på kvällen.

Igår söndag snöade det hela dagen och blåste och har så gjort hela natten. Snösvängen är ut och de har nog det de gör ett par timmar framåt. Skulle inte vilja byta med dem tror jag.
Tvätten hade sin tur också men tyvärr hade de ej fixat maskin nummer två så det tog en evinnerlig tid som vanligt med bara den ena maskinen. Den är visserligen rätt ny men den tar sådan tid.  Det står att reservdelar är beställda till den andra och det har det gjort i veckor nu.

Jag gjorde en god gärning när jag skulle gå hem från tvättstugan också. Madickens "Janne" hade varit på affären men sin rullator och tog sig sedan ingenstans  så jag fick ju se att någon stod stilla där på parkeringen och han blev så glad då jag gick före och sparkade bort all denna snö så han kunde komma loss med hjulen. Hade ingen spade men vi klarade det.  Jag följde honom ända till dörren .

I morse då jag var ute med hunden så hade de plogat för hans gångväg, så prata om insnöad, fast hoppas att vaktmästaren kan hjälpa honom att få bort den tunga snön intill vägen senare idag, för han vill verkligen ut och röra på sig varje dag.

Hade jag haft mer tid så skulle jag tagit hans spade och skottat men tåget  väntar ju inte....

Han är bra snäll för grannen hade skickat ut honom för att köpa kaffe som var billigare och sista dagen igår. Tycker att Sune hade kunnat gå själv! Men har man grannar så kan man" köra" med dem hur dåliga de än är på att gå.        






                                              Må så gott och sköt om er, så syns vi snart igen!


1 kommentar:

  1. Har varit i Umeå en enda gång och det var jättelängesen./ Men låter som att ni hade riktigt trevligt och gott där./ Fina grannar får man inte för mycket av. Kramizar

    SvaraRadera