söndag 18 januari 2015

Minus fem....


Alldeles när jag var klar för att gå ut, så ringde det på dörren, det var en vän som ville komma in fast hon gick då hon såg att jag var på väg. Kommer nog någon annan dag istället. Kändes ju lite tokigt det där  fast hon gör gärna nya påringningar. Vill bland annat en sak och mer tänker jag inte skriva härinne. Ni får  säkert sådana påhälsningar också ibland. Har ju känt E sedan 1965 så vi vet vars vi har varandra ändå!

Jag och hunden var ut i alla fall och jag spände ut broddarna på skorna, och det gick så bra så. Det låter som man tuggar på hårt bröd då man går :)

Ska baka bullar och chokladsockerkakan idag så att det finns lite gott till på tisdag i fall det nu skulle komma någon, tror ju inte det precis men man vet ju aldrig, efter att det stod om mig i kyrkobladet före jul.
Igår blev det choklad chips cookies bakade.
Ska göra en smörgåstårta som man har i ugnen senare, den äts med en sallad till. Det var länge sedan jag gjorde den.

Tvätten står i kö på listan som vanligt denna dag.

Må så gott och ta det försiktigt i halkan, fast det snöar lite här nu och solen vill komma upp men ack vad den bedrog sig!









3 kommentarer:

  1. Låter väldigt spännande med en "bakad" sörgåstårta!
    Den dskulle jag gärna se på bild :)

    Kram till er alla
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tunnbrödtårtan blir som en pizza, du kan få ingredienserna om du vill, något för dig och maken en fredagkväll. Ska se om det kan bli på bild! Kramiz!

      Radera
  2. Låter supergott med smörgåstårtan och det Du skulle baka./ Här är det just nu mulet och -1. Halt som 17 är det här och var. Har ju ett halkskydd, detta täcker hela sulan, men det ger ju inte ett 100 %-igt skydd, kände i förrgår att jag ändå gled lite ibland.

    SvaraRadera