torsdag 1 maj 2014

Ledighet igen.....


Idag är det första maj och ett lite kyligt väder på morgonen, men då jag var ute med hunden så började solen vakna till liv och det kändes varmare på en gång. Det kan bli en fin härlig dag i alla fall.
Jag träffade en pratsam man som jag inte sett på länge. Han var ute med drevern som ju Madicken gillar.
Den hunden startade skälleriet och Madicken måste ju svara naturligtvis :)

Men sedan mötte vi bilar på bilar och även någon cyklist men vår hund lät inget förrän "Tant" Karin ( hon med cavallieren i grannskaper) kom körande förbi.

Madicken skäller inte lika mycket nu mot allt som rör sig ute och det verkar gå åt rätt håll med detta ofog.

Idag är jag alltså ledig och det kan bli lite bortstädning/ vädring av vintergrejer och göra plats åt vår och sommaren. Tänker bara ta det lugnt annars.
Vi ska väl äta något gott och efterrätt också. dagen till ära.

I morgon är det jobb igen fast då slutar jag som vanligt klockan 15.00.


Trevlig första maj vänner vi höres!





Bilden är lånad från google!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar