tisdag 9 april 2013

Nionde april!

Otto har namnsdag! Idag skulle min far ha fyllt 114 år. Nej då han hette inte som namnsdagsbarnet. Han var en riktigt humoristisk människa med glimten i ögat. Han tyckte mycket om barn och skulle nog också känna sig stolt om han finge träffa sina barnbarn.
Det är bra många år sedan han lämnade detta jordeliv,  men han finns med i våra hjärtan  och minnen kommer då vi ser foton. Kul med fotoalbum.

I morse hade vi 14 grader minus, men det blev varmare fram på dagen. När jag skulle ta ur motorvärmar -sladden på morgonen så kom det en massa gnistor ur den,  och hela stolpen hade brunnit. Min  kontakt hade smält så jag förstod det var kortslutning, hela stolpen måste bytas ut. Farligt det där!  Vi får hoppas det blir mildare ute i natt för jag har varken sladd eller stolpe nu. Jag får ha bilen olåst också eftersom centrallåset fryser vid minusgrader. Kommer ju inte in i bilen annars och jag måste till stan i morgon också.

Nåväl den riktiga våren måste ju visa sig mer snart med värme dygnet runt. Skulle ju komma rejält med snö på lördag igen. Men soligt och fint på söndagen.Fast vi kan ju hoppas det var längre norrut! :)


Nu ska jag gå och kika på Mitt nytt och sedan Halvåtta hos mig och sedan är det dags  för Madickens kvällspromenad.

Ha det så bra alla!





Eftersom jag har långt till kyrkogården i Sala , så får dessa fina
blommor säga sitt, dagen til ära!

1 kommentar:

  1. MIN pappa har SIN födelsedag om ett par veckor./Fina blommor där. MIN pappa har också alltid tyckt om naturen, precis som jag./ En termometer visade på -7.4 grader som lägst idag./ NU är det kanske ett par plusgrader och soligt.

    SvaraRadera