fredag 29 mars 2013

Långfredag!


Idag var jag ute med Madicken tidigare än vanligt och det var faktiskt ett härligt väder,sol och vindstilla. Jag mötte en före detta granne som också var ute och rastade sin hund och hennes katt följde med i släp tåg. Den följer henne alltid må ni tro.
Efter den promenaden for jag till en familj för att låna deras släpvagn, för hade bestämt med en tjej där att jag skulle komma och hämta några möbler som jag ville ha. Det var stolar och en bokhylla. Hyllan var i rotting och nu vill jag ha ett bord och två stolar i det materialet. Stolarna jag hämtade var pinnstolar  lite gammal stil.
Jag hittade en lampa där också så den fick jag ta med mig.
Varför alla dessa möbler kan ni tänka, men det var en kille som skulle flytta till annan ort eftersom han fått jobb där.

Jag frågade en vän till mig om han ville köra min bil för jag vägrar köra bil med släpvagn långt. Vi for till Umeå. När vi kom dit så var det ett helsike och hitta adressen fast vi hade ju en relativt ny karta över staden. Vi var vilse och jag tror egentligen bara att vi körde runt,runt fast på olika vägar för jag tyckte det var bekanta vyer vi passerade. Får väl skaffa mig en GPS hi hi hi hi!
Vi kom ju fram tillslut, det var vid universitetet och där kan man verkligen fara vilse uj uj uj vilka höghus och alla såg ju naturligtvis likadana ut. 

Innan vi skulle fara hem så for vi till Coop och fikade, kaffe och ost/skinkmackor med grönsaker på och jätte billigt. 17 kr.

När vi skulle fara hem så for vi genom staden och allt gick bara finemang. Bar upp allt och tvättade av möblerna och nu står de på plats. jag är nöjd. Fast när det blir varmare ute och man kan stå på balkongen så ska stolarna målas vita och en byrå.

Idag var det Jos tur att göra maten, Taccotårta med sallad och ostchips. Det var gott. Je bakade bisquier , hur det nu stavas, har inte smakat någon än men efter detta så ska jag ta en. De ser ju också så goda ut!

Jag hoppas ni har haft en bra dag också och hoppas påsken blir en avkopplande helg för er alla.











1 kommentar: