söndag 13 januari 2013

Tjugondag knut..........

............eller som min moder alltid  sade tjugonde-a-knut. Något som de kanske uttryckte det i hennes   barndomshem i Finland. Jag vill gärna kalla den dagen så ibland också. Men blir lite konfunderad över vad det egentligen kan kallas. Men inte gör det någonting, Januari 13 dansas ju julen ut vare sig det heter si eller så.
 Idag hade vi ett vackert vinterväder, men 15 minus.grader
Jag skjutsade Josefin till församlingshemmet för de skulle hjälpa till med julgransplundringen tillsammans med de blivande konfirmanderna i vår. Tomten de har haft i flera år är 74  och tycker det är roligt att dela ut godis till barnen efteråt.
Efter att jag kommit hem igen så drack jag en kopp kaffe och åt fattiga riddare med socker på . Jenny höll på att göra sådana till frukost.

Jag plockade bort det som var kvar av julen. Gardinerna får sitta ett tag till för det går ju inte att tvätta fönstrena.  Ska beställa lite nyare gardiner, hittade ett par billiga på Jotex rean.

Jag hade min tvättid i eftermiddags men det var lite idag också. Madicken har varit ute på sina promenader men korta sådana.

Vi åt rester till lunch/middag och det smakade fint.

Men nu ska jag ta och logga ut för ikväll, men vi synes nog här snart igen!

        Vi rev vårt husbygge igår, det har stått på ett ställe dit inget damm kommit så det gick bra att äta delarna, och kul att knapra på.......:)




1 kommentar:

  1. Det bästa med husbygget är ju att äntligen få äta upp den ;-)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera