torsdag 8 november 2012

Onsdag och Torsdags händelser......


.

Igår var det ett väldans oväder må ni tro. Det började med en kall natt och sedan på morgonsidan kom det lite blötsnö som ju övergick i regn. När jag bilade ner på stan så fick jag se att solen tittade fram, ja det gjorde den redan i Kasa. Vi hade ett toppenväder hela tiden i Ö-vik.
Jag träffade Anders på stadshuset för han ville ha sällskap på en föreläsning som var mycket kul att lyssna på. Det är "Psykveckan" här i stan och Ö-viks kommun har fixat en massa föreläsningar att gå på och massor av företag var inbjudna.
Det bjöds på kaffe och goda kakor också.
Skulle möta J på stan och vi hade lite att göra där innan vi for ner på Rusta. Jag köpte inget där vilket ju är ovanligt men jag såg lite juldekorationer jag tänker köpa lite senare och hoppas att de finns kvar.

Idag Torsdag började mitt jobb i Hörnsjö, det är på en friskola och jag skulle undervisa ettorna och förskolebarnen. Ettorna och jag hade svenska, pratade om vokaler. Sedan skulle de jobba i sina böcker.En rätt stökig etta må ni tro, det säger alla som varit därinne.Men man får inte släppa efter!
Hade redovisning på elevens val om djur, det gick bra för dem och nästa torsdag ska vi jobba med att göra en julstad av saker vi slänger bort, toarullar/mjölkförpackningar mm. Ska bli kul. Jag gillar sådant och det är ju en blandning av barn från sex år till 12 år.
Har detta vikariat till årsskiftet och sedan får vi se om det blir längre. jag hoppas ju på att Rundviks skola hör av sig snart för det är en tillsvidare tjänst på 75 % plus att det är närmare härifrån.

När jag kom hem var jag på affären  lite och sedan for jag hem och fixade en toast och kaffe. Det var föräldramöte om niornas gymnasieval och" syven" (syokonsulenten ) var ny och jätte duktig på att informera och vi fick ju se en film om alla linjer de kan välja mellan och det var massor kan jag tala om. Eleverna ska se den imorgon.
Det blir ju studiebesök på gymnasieskolorna snart och även öppet hus så de kan besöka vilka de känner för .Vi brukar fara på öppet hus för det är en lördag och eleverna där ställer upp och jobbar den dagen med kompensation på måndagen efter.

Javisst ja ska ju tala om att vi haft en strålande dag med sol. Kyligt är det så man får nog ta fram lite varmare kläder snart. Är det riktigt kallt på natten strejkar mitt  centrallås på bilen,det fryser och jag måste värma upp det med en plastpåse med varmt vatten. I natt har jag bara låst tre dörrar och parkerat inne på en lugnare gård. inget bra att inte kunna låsa bilen, för skulle det bli något med den under natten och den är olåst så gäller inte försäkringen, men jag vill ju komma in i den i morgon. :)




Oftast finns den inne i   BILEN  då man bäst behöver den!:)
                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar