måndag 5 november 2012

Kul med överraskningar hi,hi,hi!








Idag var jag ner till Anders på sensus ett tag, det var några till och vi hade så mycket att prata om så det var riktigt roligt. Det finns ju datorer där också så det är klart att vi använde dem.
När jag skulle köra dit så hade de stängt av E:4an söderut och hänvisade till en annan väg nämligen den mot Björna.
Det stor följ de oranga pilarna och det gjorde jag. Det var en lång bit man skulle köra och bara skog i början tills man svängde vid flygplatsen /där stod det 22 km till Ö-vik. Jo det var en väg jag aldrig kört förr och dålig var den också. Men jag fick ju i alla fall reda på var vissa byar låg vilket jag har funderat över länge.Men när man kör efter en väg för första gången så verkar den mycket längre och jag får för mig att jag kört fel.

När jag for hem ett par timmar senare så kunde man köra E-4an norr ut tills man kom en bit utanför Husum så var det en lång bilkö och då fick jag se vad de egentligen höll på med; dvs vägomläggning på bron över Gideälven. detta arbete skall vara slutfört på onsdag vid 16.00 tiden. Lång väg för skolskjutsarna mm i ett par dagar.

Vet inte hur jag ska göra i morgon för det är ju den där kursen igen och jag har egentligen ingen lust till att köra den andra vägen igen. Visserligen så har ju bensinpriset sjunkit bra mycket, nere på 13.58 kr /litern idag.
Det kan gärna sjunka ännu mer tycker jag! Har ju varit 15.00 kr/l länge.

Jag ska ju jobba på torsdag och fredag så jag vill inte köra så mycket denna vecka, är rädd om mina penningar.

Onsdag var en föreläsning på Arken nere i stan och Anders funderade vilka som ville följa med , jag vet inte hur jag ska göra där heller. Men den är säkert bra. Det blir mycket körning!

Nu ska ni ha en bra kväll också, jag tror att de "okända"är på tv:n just nu.



  Mjau, mjau på er från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar