tisdag 18 september 2012

Sunshine!


Det var ett fint höstväder idag med sol och riktigt varmt hela förmiddagen. Igår var det klass ett varning för det stormade som sjutton här vid kusten men som tur var gick det över under natten.
Det var lite minusgrader i natt också för jag fick faktiskt skrapa bilrutan i morse och det var första gången i höst.
Det blir snart dags att leta fram dubbdäcken. Men jag hade nog tänkt att ta tåget då det blir kyligare, det går ju så fort och sedan får jag ju en liten promenad till fritids också.
Vi hade ju skoljoggen idag,det vill säga elever och lärare gick eller joggade runt en viss sträcka. Vädret kom som på beställning idag. Skoljoggen är ju arrangerad av cancerfonden och de som vill kan lämna ett bidrag till forskningen.( 20 kr)
Hela Sveriges skolor anordnar detta varje år i någon form. Förr lämnade man bara en guld tia.
Jag har väl inte gjort så mycket mer sedan jag kom hem bara varit en sväng till affären.
Nu väntar disken och lite program på tv:n också.

Må så gott !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar