onsdag 29 februari 2012

29 Februari 2012!

Ja detta datum kan man ju inte se varje år inte. Hörde på radion i morse att det var den stora "friar"- dagen också. Passar ju bra :) Det har varit ett mycket vackert väder och varmare än vad man är van vid så här års. Det syns att snön har börjat sjunka ihop på dessa två dagar bara. Asfalten syns på sina håll också och takdropp,fågelkvitter. Snart får vi se barn med hopprep,twistband,bollar eller spelkulor igen. Jag har väl inte gjort så mycket idag mer än suttit vid telefonen på förmiddagen och jag får nog vänta dessa två dagar också innan jag får ett resultat på jobb eller inte. Jag ligger i alla fall på bordet för intervjuer sa dem jag pratade med och det är ju positivt bara det.Plus står som vikarie på fyra förskolor. De vet ju att jag är MYCKET intresserad. Madicken och jag har tagit promenader också, vi har till och med varit nere vid vändplatsen här och gjort en liten ,liten snöhund. Sedan har jag kastat snöbollar och hon har sprungit efter dem. Sedan tyckte Madicken att jag skulle kliva upp i snödrivorna men det fick hon allt göra själv:) Var till affären och inhandlade lite färskvaror och mat till helgen. De hade jätte fin lever idag för ett billigt pris. Det var länge sedan vi åt helstekt lever,potatis och grönsaker och lingon. Men idag gjorde jag en pizza med skinka och champinjoner och oregano plus lite tacoskrydda på, ja ost också. Riven vitkål höll jag på att glömma fast den var ju som en sallad. Kaffe och ostkaka igen till efterrätt. MUMS! Jag saknar faktiskt en kamera för det är så kul att sätta in någon bild nu och då på bloggen ser mer upplivat ut då. Men jag får väl se om jag hittar någon i min prisklass snart. Så håll ut mina vänner! Jag tycker att det var så mycket nytt nu med denna nya blogger så jag har problem och hitta rätt. (Men du JULIA du måste kanske hjälpa mig i början.) Hej så länge!

1 kommentar: