tisdag 17 januari 2012

Vacker vinterdag!

Januari har verkligen haft fina dagar nu,idag var jag ute i skogen med hunden igen och i strålande solsken. Det kändes som att gå ute när det är skarsnö så vårkänslorna finns kanske där redan hi. Ljuset kommer närmre nu. Vid halvfyra tiden börjar det skymma.
Jag har fortfarande inte hört något från förskollärarejobben i Nordmaling. Jag frågade när man kunde få ett svar men hon hade några intervjuer till efter mig och sedan ska ju förmodligen allas referenser ringas upp och det gäller ju att få tag i dem man ringer också.Sedan ska väl de fackliga säga sitt etc.
Jag hoppas i alla fall få en påringning i slutet på denna vecka, det lät rätt bra för hon frågade även om en broschyr jag skickade med om nystartsjobb som jag ju är berättigad till.
Jag vill ha ett av de jobben!

Igår ringde även Erica på Miroi och talade om att killen som nyköpt restaurang "Rio" här nedanför oss ville träffa mig för eventuellt jobb.
Jag ringde honom idag och vi bestämde att jag skulle komma dit i morgon förmiddag.
Jag säger ju inte nej till det heller men får jag det andra så tar jag ju det i första hand.
Jula har heller inte hört av sig på länge,men har de fått in över 4000 ansökningar så har de ju lite att göra.
Jag var visserligen tidigt ute där.
Nu ska jag fortsätta med att städa upp lite här hemma, för man vet ju inte när de ringer och säger att nu får du fara och jobba!

När jag var ute med Madicken så gick vi förbi sophuset och ett äldre par frågade om jag hade glömt nyckeln där i dörren sedan gick de. Jag skulle ju slänga hundpåsen så jag tog rätt på nyckeln för tyckte att den inte skulle sitta där,det var ju en lägenhetsnyckel.
Ringde sedan vaktmästaren som skulle söka upp innehavaren. Måste vara ett fruntimmer för det var ett rött hjärta på ringen också.
Dagens goda gärning eller hur?

1 kommentar:

  1. Här är det grått och +1,7 grader.
    Tänk så glad hon blir för sin upphittade nyckel!
    Det var absolut dagens goda gärning!

    Kram
    /Julia

    PS
    Dagens ordkontroll var "under" träffande med tanke på nyckeln eller hur? DS

    SvaraRadera