onsdag 25 januari 2012

Lill-lördagen...

Idag kan man få en skymt av solen och det är lagom temperatur ute. Jag har varit en lång sväng med hunden nyss och nu ska det bli lite lunch, sedan ska jag fara över till "Flaggan" och hälsa på. Har ju ju sökt en tjänst där också. Jag var hos honom och gjorde en demo i höstas så han borde ju komma ihåg vem jag är. Han var trevlig.
Efter det så blir det lite städning igen tror jag.

Möter jag var på igår var mycket givande, de har ju börjat med en nyheter igen plus att det är en helt ny betygsskala, fast de har ju fortfarande den andra också. Tycker att det är alltid en massa nya saker som kommer upp och vi får hoppas att det är till fördel för eleverna.
När jag gick den skolan så var det också mycket omändringar och nya linjer mm. På förskoleseminariet hade de också börjat med nya regler etc. I bland var det ju lite jobbigt för frågade man så var det knappt man fick något svar. Inga prov skulle göras heller. Jag tycker nog att det var lite för fritt.
Men vi kom in i allt så småningom, det måste ju få ta sin tid innan allt är inarbetat.

I mitten på februari ska de informera om den nya läroplanen på grundskolans högstadium också.
Betygsskalan som är nu tycker jag är bra A B C D E F. Får de ett E så betyder det att de är godkända på kursen de läser.
Nog var MVG VG G och I också okej.
Jag hade ju den femsiffriga skalan ,ni minns kanske "kullen" som de flesta skulle sträva emot.

1 kommentar:

  1. Har ju haft både bokstäver, Mvg etc. och siffror genom åren. Lättare att förstå tror jag nog ändå. Det ska krånglas till så mycket så.

    SvaraRadera