söndag 19 juni 2011

Tvättdag!

Ja söndagarna har passat så perfekt som tvättdagar, det är sällan det är någon annan mer än jag där då. Idag hade jag verkligen sällskap, för vid de mindre maskinerna stod Ove, en trevlig en. Ja han säger ju inte mycket förstås men det kvittar väl i en tvättstuga då maskinerna lever rövare.
När jag sedan höll på och plocka bort från torkskåpet så kommer Birgitta in och frågade om hon kunde få ta mina tomma maskiner. Jag hade ju inte mycket idag så det gick bra.
Ibland tycker jag folk stressar oc h ska ha gjort en massa saker då jag har min tid till 22.00.
Jag sade att hittar jag något mer hemma så måste jag få åtminstone ta en av dessa maskiner igen för det är ju dock min tid.
När jag kom in igen så drack jag mitt kaffe, kikade på nyheterna och tog det lugnt ett tag. Kollade på dessa utgifter som ska vara betalda igen snart.

Efter detta så bestämde vi oss för att fara ner till båthamnen och fiska. Man blir lite irriterad när de som kör sin moped över gångbron att de inte kan läsa på trafikskylten att det är förbjudet att köra över bron. Skylten betyder ju att fordonstrafik är förbjuden, och vad räknar de att mopparna tillhör för kategori egentligen?

Hur det var med fisket så for vi hemåt , fast vi stannade vid en pizzeria som nyss bytt ägare och köpte två stycken och tog med oss hem. Han bjöd oss på valfri läsk också.
En pizza var med köttfärs, skinka. Den andra med annanas,räkor och champinjoner. De var jättegoda.
Ägarna var så trevliga också. De hade haft pizzor på många ställen i vårt avlånga land. Ja i Stockholmstrakten och Götet och Bispgården mfl.

1 kommentar:

  1. Tvättar sällan eller ja, så gott som aldrig, på söndagar. Har ju egen tvättmaskin sedan några år tillbaka men brukar tvätta i tvättstugan när jag ska tvätta sänglinne bl.a./ Har ännu inte lyckats komma in på något blogspot-konto!

    SvaraRadera