söndag 30 november 2014

När första ljuset brinner.........

........står julens dörr på glänt och alla människor glädjas att fira få advent!

Ja de där verserna använde jag för en massa år sedan på min förskola utanför Åsele, i byn Gafsele. Var där i exakt sju år.

I natt har det varit minus 10 grader fast när jag var ute med Madicken så var det endast 4 minus på termometern. Nu skiner solen också.
Jag hade tänkt fara till kyrkan idag ,dels för att höra alla adventspsalmer och sedan ska vår kyrkoherde med fru sluta efter sina 30 år i denna församling.
Det bjuds på fika i församlingshemmet ,smörgåstårta m.
Sten skulle ha avskedspredikan  och då han började 1984 så hade han "inkörningspredikan" eller vad det nu heter på prästspråket.. De är mycket trevliga  personer att ha att göra med.
På trettondagen ska den nye kyrkoherden börja och även då bjuds det på smörgåstårta i församlingshemmet.

Igår var vi ner på stan och kikade på julmarknaden på torget. Det bjöds på glögg och pepparkakor och det var ju gott i kylan. Vi gick in och ut i affärer också, jag spanade in  julklappar, fast vi ska inte ha så mycket sådant i år, lägger lite mer pengar  på maten . Det är ju många helger som dyker upp. I januari kommer ju min födelsedag  också , och den ska planeras för. Far nog bort någonstans då.

Idag ska jag tvätta igen och ta fram dammsugaren  och sedan får vi lata oss resten inför den nya arbetsveckan i december.

Trevlig advent på er alla, ta väl hand om er!









3 kommentarer:

  1. Ha en jättetrevlig 1:a Advent!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade vi verkligen, hoppas ni hade det extra mysigt också. Ha en bra vecka och sköt om dig! Kramiz!

      Radera
  2. Åker till mor igen i em. Hade ju OCKSÅ en födelsedag för cirka 3 månader sedan, men pga. omständigheter hade jag inte möjlighet att göra något speciellt den dagen, men jag var ju till Stockholm fyra dagar senare och det var fint väder också. Trevlig helg./ Kramiz

    SvaraRadera