söndag 20 januari 2013

Strålande sol och milt......

..........som på beställning för denna dag. Jag har bara tagit det lugnt idag och  njutit  av promenaderna med hunden. Det har varit en mycket trevlig dag och telefonen har ringt och massor med grattis hälsningar på facebook från världens olika hörn. Kul att det finns så många trevliga människor överallt och att man kan träffas på fejjan om man känner för det.
Jenny fixade  middagen, det vill säga potatisgratäng och inbakad fläskfile´, med lingonsylt, rårivna morötter och tomater till. Det var så gott så! Ja jag  fixade faktiskt det inbakade. Är lite försiktig då det gäller kryddningen , det är bättre att de som ska äta får salta och peppra efter egen smak. Nu ska man ju vara försiktig med saltet i maten fast det har väl på- gått länge/ jag menar dessa diskussioner.

Tårtan gjorde hon också och jag ska lägga in en bild på den snart. Det var marsipan- lock och daimchokladmousse, och grädde. Mycket gott!

Fotad av Jenny



Presenter, ett halsband  med en berlock på med texten "luck" med en guldig kedja. Jag gillar halsband med tunna kedjor. En vit  stickad tröja också av Josefin. Plastskålar i olika storlekar , av Jenny. Sådana har jag faktiskt gått och kikat på länge. Jag är så nöjd så!

Tvättstugan tog jag" semester" ifrån idag! Hi hi hi!

Trevlig fortsättning på kvällen!



1 kommentar:

  1. Låter ju som en riktigt bra dag, helt i Din smak./ Maten låter ju supergod också./ Det har varit omkring halvklart och högst -2-3 grader här idag.

    SvaraRadera