onsdag 23 januari 2013

Lill lördag!


Jag har inte suttit så mycket vid datorn denna vecka, för vi har haft sååå underbara dagar med strålande sol och omkring 10 grader. Ja det var rena rama sparkföret också.
I måndags skulle jag vara på sensus hade jag tänkt men fick ett SMS av A och han var förkyld, så det blev till att jobba lite hemifrån. Vi hade varmt i solen,  jag såg att det droppade från taket",VÅRKÄNSLORNA! "Hi hi hi hi hi hi!
Igår skulle J vara på skolan ca 6.30 för de skulle fixa cafefrukost i Parkkällaren. Naturligtvis så blev de lediga från lunch.
Jag var tvungen att skjutsa henne ,för tåget gick  ju inte på grund av kyla och snö inga bussar förrän 07.00. Men det gick bra i alla fall. Jag gick in på cafe UH i stan och köpte lite morgon kaffe och en munk och satte  mig skönt i en fåtölj och läste allehandan.
I väntan på att A skulle vakna och komma till sensus. Det var väl inte så mycket vi gjorde där igår men pratade om allt möjligt.
Vid elva tiden så gick jag till arbetsförmedlingen i ett viktigt ärende. Tänkte fara ner till Nordmaling och lämna det brevet idag, inför ett jobb/ jag tror på, ville bara ha det styrkt av personalen på AF.

For hem sedan och jag tror att A smitttade ner mig för som jag nös . Idag snörvlade jag hela dagen och fryser, men"ont kruk"....... heter det ju, Min förkylning brukar ge sig efter tre dagar, vill inte vara sjuk, har inte tid med sådant.

For aldrig till Nordmaling försökte kurera mig inomhus och promenaderna med Madicken idag.

Jag var till tandläkaren idag och det var första gången hos denna, ja vi har ju samma adress också, prata om nära va!:)
Jag har kvar han uppe i Dorotea också men det är bra att han skickade lite papper hit ner så slipper jag köra dit upp. Conny är bra och jag får stå kvar hos honom, denna tandläkare är ny här och från Dorotea!

Må så gott nu så höres vi i morgon igen, för ska fara och hämta Jo hos en kompis snart! J och jag åt en supergoood kycklinggryta med ris ala´ J!


Har lånat vårbilderna på google! Fast det är nog lite längre till nästa droppande! Januari , Februari, Mars-April! men man kan ju få hoppas på en tidig vår , då vi alla har haft en mycket sträng vinter.




1 kommentar:

  1. Vi har soligt idag, men ingen takdropp(som jag kan se). Det är dryga 10 minus ute. HUTTER...

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera