lördag 26 januari 2013

Nordmaling idag......

Idag har vi haft ett mycket bra väder igen ,mild grader hela dagen  och soligt. Vi for till Lögdeås modehus för de hade stor rea på vinterns alla plagg. Jag hittade en skjorta i rött,vitt rutigt tyg. passar bra till jeans . Träffade också en vän där som jag inte träffat på jätte länge fast vi bor inom samma kommun.
Vi for sedan vidare till Nordmalings centrum och gick in på en skoaffär där de också reade ut lite. Jag såg ett par snygga läder stövlar  jag verkligen gillade från första stund , visst prövade jag några andra också fast de första var perfekta och snygga. Köpte dem billigt och är så nöjd över mina fynd. Jag har länge kikat runt här i stan efter höga stövlar och varma.
Nu måste jag försöka komma till en billig frissa, men denna gång ska jag ta med mig en bild på hur jag vill att de ska klippa håret. Det finns en nere i stan såg jag som är alldeles lagom i pris, fast en av dem här på samhället är också bra, och man  ska nog gynna henne tror jag. Nackdelen är ju att hon slingrar inte på grund av allergi. Det är lite för mycket nerläggningar av affärer här på samhället tycker jag. Det är ju visserligen nära till stan mern ändå. Tänker på de äldre som kanske har svårt att ta sig dit av en eller annan orsak.

Det är ju inte bara till att köpa och köpa heller , det finns lite utgifter också denna månad. men allt behöver ju inte ske just nu heller, med inköpen menar jag.

Javisst ja innan vi for hem så var vi in på Coop och inhandlat lite helgmat också. jag tänkte också lämna in min ansökan till jobb där. Chefen var ledig så far nog dit någongång i början av nästa vecka. Han ville ha min ansökan sa han på telefonen och lät trevlig. Jag sa till honom att jag vill jobba där och det snabbt.

Ska väl inte göra så mycket mer i kväll ,en runda med hunden om det inte är över 15 minus för då blir det en kortis bara.

Må så gott och ha det bra!






1 kommentar:

  1. Så roligt att Du hittat något som Du både vill ha och till ett bra pris./ Hörde det för första gången igår så jag har inte hela bilden klar för mig. Men MIN frissa är trött på översvämningar och inbrott så hon kommer tydligen snart (möjligen i april) att ha sin praktik hemma. Kanske kan komma och hämta mig någon gång för slingor senare men annars blir det väl inte lika lätt att ta sig dit till fots. Så kanske jag måste ta och se mig om efter en ny frissa så småningom. Men annars gillar jag den här personen och hon klipper bra också. Har ett tag nu tagit 300 kronor för klippning och 600 för klippning och slingor. Mamma tycker att hon klipper ungdomligare än den förra som är en kollega som var i samma lokal.

    SvaraRadera