lördag 2 februari 2013

Fina vinterdagar......

En vecka sedan jag skrev här, men vi har haft ett antal soliga och härliga dagar så det har inte blivit att jag sitter här varje dag. Måste ju ut och ta till vara på solen tillsammans med Madicken.
Har också varit in till stan i ett par små ärenden och även på sensus med mitt projektarbete.
I onsdags var det ett herrans oväder men det var faktiskt ända dagen i denna gångna veckan. Det var kallt, snöblandat och blåsigt. Uschia inget skönt alls.Jag var till frissan och klippte mig......Värsta dagen vädermässigt att klippa sig hi hi hi!
Idag blev det Elgiganten och ÖB, i små korta ärenden. Kikade på kameror och det fanns en canon som låg under prisklassen, men man måste ju få tänka lite först innan köpet. J bestämde sig för en mobil som var bra och reapris. Tyvärr kommer den typen in om ett par dagar igen.

På Ö&B blev det lite billiga varor. J och jag var dit igår också ,så vi visste ju vad vi skulle ha. Jag köpte också ett paket med capppuccinokaffe i pulverform. Det var faktiskt inte så dumt och kostade inte så mycket heller. Jag använder bara nezkaffe nu för det är ju bara jag som dricker kaffe hos oss. J o Jo köpte varsitt the- paket. Svartvinbär och en blandning av citron och ingefära/ grönt the alltså. Låter gott båda sorterna.

På hemvägen idag var vi in på Strömsknallen , vi gick runt där och jag fann ett par gardiner som jag ville ha i hallen, eftersom det ser så tomt ut när man kommer in i lägenheten, samt att man ser en ända lång hall. Vill alltså avdela den hallen och det kommer att bli mycket mysigare.
Hade inte metern i huvudet så måste mäta upp hur mycket som går åt och sedan fara ner och be dem klippa till en längd bara, för den var tillräckligt bred i alla fall så det räcker med en.

I kväll blir det inte så mycket mer än att kika på melodifestivalen igen, städningen får bli i morgon, tillsammans med tvättstugan fast måndag är jag ledig så kan ju dela upp lite.

Må nu så gott alla ni som läser detta och hoppas ni får en mycket trevlig helg i " vårsolens" glans!





1 kommentar:

  1. Vi har haft några riktigt fina dagar här också./ Roligt när man kan "fynda" så där./ Du har skrivit "men det var faktiskt ända dagen" + samt att man ser en ända lång hall." Det skall vara ENDA i båda meningarna.../ Låter som om Du har fönster i hallen (?). Det har inte jag. Har bara någon sorts gardinkappa in till en klädavdelning däremot.

    SvaraRadera