lördag 22 november 2014

Lördag eftermiddag.


En solig fin dag hade vi i veckan och det var i onsdags, annars har det bara varit grått och trist men ej kallt. Idag var det minusgrader i alla fall, men bara 6 ynkliga.
Jag har varit på dokumentationskursen  i torsdags  och det var den tredje gången vi träffades. Vi turas om att gå i tre dagar  under samma vecka och det har rullat på med vikarier . Syns på barnen också, det blir lite av det som inte brukar förekomma så mycket annars. Testning av ny personal mm. Många är också sjuka av personalen. Jag hade femårsgruppen själv igår och det gick bra. 10 killar  och en tjej. Vi gjorde  ljusstakar och sen gällde det ju att ha saker för de snabbaste barnen att göra och det hade jag. Avslutade med boken om "Karius och Baktus" som jag läser på mitt spännande vis. Fast hur det gick för tandtrollen får vi läsa om nästa  gång. Allt gick finemang./ och en och en halvtimme gick fort.
Madicken  har varit ute och hon mötte sin godis farbror som ju hade sin ask i fickan och bjöd på levergodis. Mums för en jycke som Madicken
Nu har jag hamnat här men det ska inte bli så länge för jag ska plocka fram lite adventsgrejer och se hur vi har det med lampor till stakarna. Har aldrig bytt en lampa på någon så hoppas de lyser.
Gardiner ska nog sättas upp också tror jag. För nästa helg är det julmarknad nere i stan och den passar mig precis i år.
Jag vill fara ner på museet och kika nämligen, där var det hur trevligt som helst då vi just flyttat hit 2005.
Middagen ska bli något med fisk i ugn och något tilltugg plus grönsaker.

Ni ska ha en härlig lördag men stressa inte på för mycket, det får bli som det blir eller hur?.





Lånad/google.

2 kommentarer:

  1. Ha en härlig och lat lördag!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nog ska det bli en liten lat lördag allt efter en hel lång vecka med jobb i Umeå och pendlande med tåg. Kram,

      Radera