söndag 9 november 2014

Kontraster....

Ena dagen är det många, många minusgrader och den andra så milt som det bara kan bli. Just idag söndag så lyser solen upp och den vita fina snön får ge sig tll ända igen. Det känns som vår i luften  tycker jag. Fattas bara att få höra småfåglarna också.  Nej nog ska vi ha vinter allt men den lär nog vänta ett tag till. Snö till jul och nyår vill jag ha och kanske några fler.
Igår var vi tre till stan på en liten tur, det är alltid roligt att komma ut lite även om jag ju jobbar i en annan stad.
Det blev inte så mycket köpt för egen del, bara en isskrapa med borste på Rusta.

Jag kollade lite på julklappar istället , hittade också en snygg tunika eller klänning som var rätt billig och skulle passa mig perfekt i juletider. Den var billig  fast jag köpte den ej.

Idag har jag varit ute med Madicken och det gick ju bra som vanligt, mötte Janne och han bjöd henne på sitt levergodis som han alltid har i fickan i en läkerolask. Det är ju så att Janne älskar hundar och möter han dem så får de alltid smaka ur den.

Tvättning står på schemat idag igen och lite små pyssel här hemma. Måste också tänka ut lite till mitt medarbetarsamtal som ju äger rum i morgon. Fast chefen är bra så är inte nervös för det. Vi är ju jämngamla förresten. Hihihi!

Må så gott och trevlig söndag på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar