söndag 16 november 2014

Söndagskrivaren....

Jo det ser ut som att jag skriver här varje söndag i november, fast ni vet ju att jag jobbar på veckorna och att tiden då och då rinner ifrån mig. Men jag försöker läsa era bloggar så gott jag kan  i alla fall på kvällarna.
 Jag har alldeles nyss kommit in  efter en morgonpromenad med Madicken. Det är fem eller sex plusgrader och gråmulet. Men ingen blåst alls.
Jag såg Husums lilla snöhög bland en grön gräsmatta och det såg rätt festligt ut. Att den fått vara kvar efter allt regn är ju ett under.
Jag har min tvättdag i eftermiddag och ska ju försöka göra lite smått här hemma också. Bytt köksgardinerna efter sommarens  och nu ser det mycket bättre ut. De får sitta ett tag för ska nog sätta upp mina domherrar innan jul.
Har beställt gardiner till vardagsrummet och det paketet har jag inte hämtat ut eftersom det oftast är stängt  på kvällarna då jag kommer med tåget. Men det ligger ju inte i sjön.

Tyckte denna mörka månad nyss börjat och snart byter vi igen, visst går allt fort ? Den 22 december då vänder det ju även om det inte syns så mycket av det ljusa ut då.. Känns rätt skönt i alla fall.

Tycker det känns mysigt att få tända ljusen på kvällarna, det finns ju så mycket av den sorten ute i affärerna och doftar så gott. Jag är inte den som köper det allra dyraste ljusen , det får allt bli åt det andra hållet.

Var in på Rusta förra veckan och de hade flasktvål som luktade som pepparkaka och en med polkagris. Den med kanel och äpple/ apelsin ska vi prova i år. Allt för att de ska tjäna på konsumenterna!

                                    Må så gott och sköt om er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar