söndag 2 november 2014

Andra november!


Jag har nyss varit ute med Madicken, det blev en lite längre runda och hon träffade Janne som förstås hade sin lilla ask med godis i fickan. De har inte setts på så länge , eftersom hon varit i Umeå hos några bekanta  medans vi var på kryssningen.
Vädret  är lugnare idag, fem grader plus  men grått och trist, som sagt det är ju november sååå vad väntar vi annars?
Igår ar det ju rena stormen som drog in över oss med regn och rusk! Snön föll i inlandet, fast tror den regnat bort där också.
I alla fall så såg jag en massa svanar som simmade omkring i Husumån. Trodde att de hade gett sig iväg för länge sedan men vårt varma klimat gör tydligen fåglarna osäkra om de ska fara eller inte.
Det var både ljusbruna och vita svanar och änder förstås. Vackra ! Ja änderna stannar ju för att folk matar dem hela vintern. 
Jag vet ju att i stadsparken i Sala så är det massor av dessa fåglar hela året, och pensionärerna och barnfamiljer gillar att mata dem med bröd.

Jag ska strax gå till affären  och fylla på med lite hundmat och liiiite mer som precis tagit slut.
Tvättandet tar vid på eftermiddagen som vanligt.

Ni ska ha en fortsatt trevlig söndag vänner! 





 Lånad fr. google.

2 kommentarer:

  1. Vi har grått också, precis som många andra i landet, men det är milt. Idag visar vår termometer 12,5 grader!!!
    Ha en mysig söndag!
    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Här har det varit upp till +13 idag och halvklart./ Längesen jag såg svanar, men skulle gärna vilja fota några igen. Såg inga i Stockholm 13/9 heller.

    SvaraRadera