lördag 1 november 2014

Första november...



... och Allhelgonadagen, ja tiden rinner iväg och vi med dem. Normalt sett så brukar vi fara neröver just till denna helg och gå till kyrkogården och tända ljus, sätta lyktan på plats samt lägga dit en sådan där rosett gjord av granris och med dekorationskottar och lite ljung. Den köper jag alltid på stora torget i Sala.
Det kan ju också bli någon marschall.

I år ska en familjevän med man gå dit och smycka graven, de vill ute och promenera jämt och känner för att även gå till kapellet åt mig. Snällt eller hur? Fast jag betalar ju dem för utfört arbete eller vad det heter...

Vi här har varit neröver  i veckan, vi tog en billig kryssning med Birkabåten. Det var en kul resa, fast man fick inte gå iland i Mariehamn.
Min första resa till Åland alltså. Lugnt på havet och 19 grader varmt i Stockholm då vi kom ner, en människa klippte till och med gräsmattan såg jag. När vi for hem var det också varmt 14 grader plus.
Det blåste lite på Ålandshav men då hade vi bara två timmar till Mariehamn och vi låg ju och sov så det märktes knappt.Löven satt kvar på träden, det var färgglatt och riktigt vackert överallt .
Valde rätt vecka i alla fall för veckan innan var stormig och regnig och vem skulle vilja vara på sjön då?

Vi åkte bussen från Ö-vik och ner till hamnen och den passade på oss då vi skulle hem igen så det var mycket bekvämt.

Idag ska vi bara ta det lugnt och göra lite små jobb här hemma.Tända ljus i öppna spisen mm. Madicken vill nog gärna gå ut också så det blir lite promenader trots vädret. De har ju lovat snö också men den lyser än med sin frånvaro  i alla fall. Minus 2 grader.

Trevlig helg på er alla som läser detta!



                                        ( Bilden är lånad från google, men ser ni rosetten jag skrev om, lyktan svart.)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar