torsdag 9 oktober 2014

Höstväder...

Regn, regn och åter regn idag och väldigt , väldigt blåsigt. Temperaturen låg på en åtta nio plus  i alla fall.Jag började klockan sju idag så det blev det tidigaste tåget igen denna vecka. När jag klev på fann jag fyra stycken bekanta som jag inte träffat  eller sett på länge så det var verkligen roligt.

Det regnade när jag klev av bussen intill jobbet, fast lite gångavstånd var det förstås också. Det var mörkt och när jag skulle gå över vägen var det pölar på pölar och travade rakt ner i en jätte stor regnpöl. Gissa om det blev kallt om fötterna, tur det finns torkskåp och dit for skorna fortare än kvickt då jag kommit innanför dörren.

Vi hade en underbar kille som vikarierade hos oss idag, han var lättsam och kunde spela gitarr så vi hade stor samling med sång innan lunch guuuud vad kul det var.!

Han måste komma igen och det med det snaraste, fast jag tror han är uppbokad på flera ställen framöver. men vi väntar och ser tiden an.

Det skulle faktiskt in fler killar på förskolorna för det blir lite annan stämning och barnen verkar lugnare och kan hitta på saker att göra själva.

Jag slutade klockan två idag och gick en runda på centrum innan jag tog bussen ner till tåget.

Det blev ett väldigt tidigt tåg som jag hann med och det kändes skönt att koma hem och få se lite dagsljus.

Nu ska jag snart se nyheterna och sedan gå ut med Madicken. Ni får leva och må till nästa gång!




Lite ljus i mörkret, hittade även denna bild hos google!

2 kommentarer:

  1. Det tristaste med hösten är just mörkret och de korta dagarna!
    Hoppas att er spelande vikare kommer tillbaka snart igen och roar barnen! Visst är det ont om män på förskolorna.
    Tyvärr många av de män som vill jobba med barn gör det av helt fel anledning.
    Vi har dessvärre läst mycket läskigt i tidningarna...

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Jo du Julia det är tråkigt att sådana verkligen anställs eller vikarierar. Men det kanske man inte får reda på förrän saker och ting har hänt ochde är ju olyckligt! Men tror det är stricktare nu på den fronten även om det kanske finns kryphål.
    Vi får se positivt att det finns killar som vill och verkligen visar intresse på rättsätt att jobba i barngrupper!
    Ha´re

    SvaraRadera