onsdag 8 oktober 2014

Onsdag den 8:onde....


En regnig dag med 8-9 plusgrader. Har ju inte gjort så mycket mer än det vanliga på jobbet. Jag är ju mycket med barnen och de kommer alltid med roliga kommentarer om det mesta.
När de lekte som bäst ute  då passade jag på att hämta nyckeln till ett förråd som så småningom ska bli en lekstuga. Jag funderade lite på hur jag skulle kunna inreda den som en adventskalender, för jag vill att något ska hända där varje dag och sista dagen ska tomten sitta där! Har fått lite att bita i av en vän och förskollärare i Dorotea. Hon håller på mycket med teater och sådant som barnen gillar.
Då kom en flicka Hil och undrade vad jag skulle göra, jag sa att det var en liten hemlis än så det skulle hon glömma tyckte jag. Tillslut  så sade jag bara att det var en hemlis  mellan henne och mig ,fast hon inte visste vad det handlade om , då skrattade hon och for iväg igen.
Men hon hade inte glömt detta för hon undrade hela dagen ! Prata om nyfikenhet...hi hi hi.

Vi var inne efter mellanmålet för det spöregnade, de fick klippa och klistra eller göra vad de ville tills föräldrarna kommit.

I morgon ska jag göra min  andra dokumentation, och föra över fotona på en USB pinne och även bilderna från igår med skogsutflykten. Det är bara det att jag aldrig gjort sådant själv så jag måste lära mig var man ska klicka och sedan gå vidare.

Jag ska kunna det  så det så!


Må så gott......





Google-bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar