tisdag 7 oktober 2014

7 oktober...


.....och Grattis till alla Birgittor som ju har namnsdag idag inklusive migas. Har en bekant som fyller 81 år idag dvs mina flickors farbror uppe i Vilhelmina.
 Idag tog jag sju tåget till jobbet och fann sedan bussen som tar mig en bit till redo vid hållplatsen i Umeå.
Jag kom dit exakt klockan åtta noll, noll.
Det var frukost och sedan passade jag på att förbereda mig för vad jag skulle ta med till vår "Spidermangrupp" det vill säga alla femåringar på huset. Vi skulle nämnligen gå ut och plocka löv, vi gick till skogen och de fick plocka allt de hittade.
De fick leka och fantisera lite fritt också  innan vi lekte "Katt och Råtta", den leken minns ni kanske.? Jag hade tänkt leka en annan skogslek men då dök den bara upp i huvudet. Den gick bra och alla ville leka den länge.
Vi började sedan gå till förskolan men först fick alla plocka en kotte,en pinne och ett löv till mig.
Fick in lite matematik också idag.
Plockade lite mer färgglada röda löv! Jag saknade lite lönnlöv men det får vi ta nästa gång, då vi ska pyssla med detta material. Ska bli kul.

Avslutningen blev en lugn lek med lite rörelser med kroppen, sådana får jag också upp i huvudet, så kul att de finns där.

Det har varit en gråmulen lite kall dag idag, men som sagt det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Nu i kväll då jag var ute med Madicken så regnade det lite.

Kramizar!



Höstfotot är lånat från google! Mitt lönnträd!

2 kommentarer:

  1. Lönnarna är extra vackra i färgerna på hösten. Jag tycker mycket om dem och har en på tomten.

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Ja de är verkligen vackra och speciellt i soligt väder lyser de upp. Aspen är fin den också.

    SvaraRadera