måndag 6 oktober 2014

Måndag hela dan...

Idag startade jag mycket tidigt med det första tåget till jobbet. Det gick bra och jag hann få mig lite kaffe innan jag började på riktigt. Jag tog en timmes barnfri planering . Började 7.45 i gruppen och vi åt frukost. Den bestod av fil / mjölk och olika flingsorter. När det är jag så älskar jag att fixa mannagrynsgröt eller grahamsgrynsgröt. Mums!.

En gråmulen dag hela dagen ,kall morgon och sedan omkring ca 10 grader plus.
Har väl inte gjort så mycket som kan vara intressant för er som läser detta förstås. Vi har fått två nya småbarn i gruppen då vi har legat i underläge ett tag nu. Ska ju vara 16 stycken /grupp.

Vi  "Solsjöng" utomhus som vanligt på måndag förmiddag. Det var Polstjärnan som hade det med oss andra och ska så förbli hela oktober.

Jag ska nog inte göra så mycket här hemma mer än det vanliga fast borde nog leta efter en alldeles ny gardinkappa som har fått ben, för kan inte hitta den alls och jag köpte den faktiskt i fjol eller om det var året före.
Skall ju ha den i mitt sovrum nu i höst hade jag tänkt....... så jag hoppas den kommer fram!

Jo Madicken ska ju ha sin kvällsrunda också och vi brukar gå ut omkring 20.00 tiden.

Ha en fin kväll nu  gott folk så syns vi här i morgon igen!







Höst i Husum! Lånad bild från google!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar