söndag 5 oktober 2014

Första söndagen i oktober....

Det är en grå mulen dag idag och ska väl bli så hela dagen, har regnat lite på morgonen och det är 10 grader varmt och det är i denna månaden på det sista kvartalet. Vi får nog en skön höst också och snön låter sig väntas ett tag till vilket jag tycker är bra.
Lite vitt så det täcker marken till jul och nyår sedan vill jag inte ha mer förrän till min födelsedag.
Fast man kan ju inte få alt som man vill heller.

Vi har kalla nätter med frost och varma soliga dagar så lite bortskämd har man ju blivit förstås.

Kommer snön vill jag den ska stanna på en gång och inte slaska efter ett par dagar, nej minusgrader på en gång då stannar den ett tag.

Idag har de barnloppis på kyrkans hus här nedanför oss och det är massor av bilar. Det är insamling för världens barn så de efterlyste folk som vill bli av med barngrejer från förråden. Det är första gången de har ett sådant loppis här så de får säkert in pengar idag.

Jag ska tvätta som vanligt denna dag  fast det blir vid tre tiden, annars blir det lite husstädning och sedan ta det lite lugnt tills morgondagen och det allra tidigaste tåget till jobbet.

Ha det så bra och passa på att vila ut inför en ny vecka igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar