lördag 4 oktober 2014

Oktober......



Höstfärgerna börjar lysa överallt nu och det gäller att fånga upp färgerna i rätt tid med en fungerande kamera och solsken. Blir så vackra bilder då.

Igår fyllde ju Jenny 20 år och hon hade bakat en swartzwaldtårta och några amerikanska cookies. Vi var och köpte varsin pizza till middag med tillhörande sallad och dricka.

Jag och Josefin hade också fixat lite presenter, hon ville bland annat ha en hemlig resa, så det blir en liten kryssning den 28-29 oktober .

Försökte på att boka en weekend  till England men hittade ingen bra lösning som passade. Vi får alla planera den tillsammans på vårkanten då det ju blir ljusare och varmare också.

Kryssningen låter kul och det blir lite mer firande då också, men det kan jag inte avslöja just nu....

I eftermiddags var jag ner på kyrkans hus och åt surströmming mm. Det var hyresgästföreningen som bjöd och det verkar ha blivit en fin tradition tycker jag. Tredje året!

Vädret har varit fint idag ,kallt på morgonen men sedan allt varmare, vi var ner en snabbis till Willys och Rusta innan jag var och åt.

Nu ska jag se om jag hinner med något här hemma innan tv:n. Jenny bakar kanelbullar förresten för det är ju den dagen idag också.


Trevlig lördag kväll vänner!






4 kommentarer:

  1. Vi har också ätit kanelbullar idag, fast våra var köpta :)
    Gratta Jenny från oss.
    Ha en mysig lördagskväll!
    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi köpte också några bullar från Willys idag! De var så billiga!

      Radera
  2. Grattis i efterskott till Jenny./ Kryssning kan vara SUPERTREVLIGT./ Än kan JAG tyvärr inte planera för någon längre resa, men har varit till England några gånger och har även släkt där. Jättefint där. Så det kan bli mer dit så småningom. Funderar också på en till till Australien, även bl.a. Hawaii och Sydafrika. Kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det kommer att bli en upplevelse för oss alla i två dagar. Min kusins dotter flyttade till Australien och trivs.

      Radera