torsdag 17 juli 2014

Andra semesterveckan .......



Vi har ju haft lite regn och några här omkring har hört åskan också. Jag har icke hört den, tro mig! Måste ha varit någon annanstans vi de tillfällena.:)
Vi har varit på stan och lämnat igen en lånebil för min har lagt av och vill inte det jag vill. Hade den på verkstaden ett par gånger för jag ville de skulle göra något åt den, men fick tydligen tillbaks den utan åtgärd. Gubben har inte gjort mycket åt den trots att jag påpekat grejer för honom men skickat räkningen har han gjort.

Igår tvättade jag i alla fall för att byta ämne. Det blev inte så mycket annat gjort mer än det vanliga här hemma. Har man semester ett tag till så......
Åsele marknad står för dörren, men utan bil , jo man bli fort bilburen. Visst går det att åka kommunalt också men det ska ju passa in med tiderna.

Vi kanske gör någon avstickare till något annat paradis istället! Det går ju lika bra. Fast jag gillar ju att se folk och har man tur så kanske man träffar någon man inte sett på flera, flera år.

Idag har jag kokat Julias aprikosmarmelad och det ska smaka gott på en rostad macka så småningom.
Tack Julia än en gång för att du delade med dig av receptet och må så gott!

Ha nu en riktigt fin torsdag i solen och värmen!



Foto



Tycker att det här fotot säger lite om sommaren 2014!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar