söndag 13 juli 2014

Sol och värme....



Igår var vi på en tur till Nordmaling, jag skulle lämna tillbaka en resväska som jag lånade för ett tag sedan. Nu var ju inte damen hemma men det gick bra ändå. Efter detta så for vi till Coop och handlade lite och jag säger ju det att vad roligt det är att komma till en annan affär på en annan ort, se deras sortiment och hur välordnat allting är.
På vägen hemåt så stannade vi vid Salusands havsbad och oj vad mycket husvagnar det stod där och folk på stranden och badande gäster.
Det mulnade på lite men det var varmt ändå fast jag måste ju säga det att så fort det kom en vindpust då kände man lite kyla.
Vi hade ju bara 12 km hemåt sedan och då var det någon som ville gå ut på promenad må ni tro, fast jag var tvungen att få mig lite kaffe och något i magen först.

Jag gjorde en liten dekoration av det nya boktipset,på kvällen, det är faktiskt något roligt att testa på och återuppliva gamla böcker som bara ligger i lådor eller bara står i någon bokhylla och samlar damm.
Bild kommer snart! / tills vidare så får ni dras med lånet från google!



                                                                                                     




Kvällspromenaden ,visade på att månen var så stor och rund och man kunde även se regnbågen fast det inte regnat alls. Tyvärr hade jag inte kameran med mig då.


Idag söndag har jag nyss varit ute med Madicken och vi satte oss som vanligt i solen nere vid bryggan innan vi gick in och drack vatten.
Det kan bli en solig dag på en strand idag också. Fast vi äter något gott då vi kommer hem igen. De lovar ju sämre väder ner i veckan förresten, fast det vet man ju de lövar och lövar men ibland blir det någe annat väder.
Sommaren i år klagar jag inte på det är verkligen fina varma dagar än så länge. Fast visst behövs det regn också. Hoppas hallonen visar sig till fullo i år också. Den här tiden i fjol var jag och K-Å ute på Grisslan i tre veckor och jobbade och varmt och skönt hela tiden.

Må så gått vänner, lev och må! Mors!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar