lördag 19 april 2014

Nu är våren kommen ,,,,,,,,,,,,,




Det var väl så Tjorven sjöng i Saltkråkan, minns ni det?
Jag har alldeles nyss varit ut med Madicken och mina första vårtecken här på samhället var först och främst tussilagon och den hade verkligen vuxit, långa fina stjälkar och sedan den gula kronan. Såg ståtligt ut må ni tro.
Vi genade vid en verkstad där var det riktiga lerpölar men vi klarade oss från det värsta i alla fall och tur var väl det.
Vid å -kanten växte det en lila krokus och när vi nästan var hemma mötte vi självaste fröken Sädesärla!

Enligt termometern å visade den på plus 9 grader nu på förmiddagen.

Affärerna är ju öppna hela helgen så det är ju bra det i fall man skulle komma på att man skulle ha något mer. Jo det var ju annat då man var yngre, då hade affärerna stängt på långfredagen och halva dagen de övriga helgdagarna. Man tyckte att det var en lång helg då och inget speciellt att göra. Min familj var oftast hemma under påskfirandena, tror de tyckte det var skönast så,min far ville som han sade inte trängas med folk till exempel uppe i fjällen.

Själv har vi firat påsken uppe I Borgafjäll och det har varit så kul. Man har ätit lite lätt mat och sedan ut i backen och antingen solat eller åkt.
Nu var det länge sedan vi var dit förresten, men det finns ju kvar och jag skulle vilja testa på att fjällvandra någon sommar, ja inte så långt förstås då jag aldrig gjort detta.


Här ska det bli lite påskamat i alla fall och någon sorts tårta eller vad vi kan hitta på. Det ska nog bli en promenad till havet också tror jag.

Sköt om er och ta det lilla lugna!










P.S. Bilderna har jag lånat från google! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar