måndag 21 april 2014

Annandagen!


Vädret fortsätter att vara fint, igår och idag är det varmt också. Har varit ute på en promenad med Madicken och vi träffade förstås på Sune som var helg fin idag. Han hade godis med sig som vanligt.
Det var många som var ute och antingen cyklade eller gick. Några hade en hund också fast de var så långt ifrån oss så Madicken började ju skälla på dem och ville ju träffa dem och kolla in läget.
Det kom bilar också och jag tycker att vår hund har börjat bli bättre mot dessa då vi möter dem. Hon skäller inte så mycket som förr och det är ju bra. Det finns bilar som kommer i en väldans fart och mopeder och dem gillar hon absolut inte, de lever om ju. Ja vem gillar sådant oväsen förresten?

Jag ska tvätta på eftermiddagen och skura köksgolvet så får jag se om det kan bli toaletternas tur sedan. Hoppas det.
Det går inte att ta de två återstående fönsterna nu för solen ligger på hm! Typiskt!

Det får väl bli lite av det som är kvar i matväg idag,kanske en omelett skulle smaka bra.

Idag blir det kanske trafik efter våra vägar efter denna helg och fjällfolket som ska hem och jobba. Här är det påsklov för skolorna men i Umeå så hade de sitt lov föra veckan av någon ny anledning. De brukar ha som vi annars men det kan ju vara omplanering pga för mycket folk i slalombackarna hihihi!

Jag ska i alla fall jobba dessa fyra dagar igen, då jag inte jobbat på 19 dagar pga vissa orsaker, med löneavdrag trots intyg.

Trevlig måndag vänner!


1 kommentar:

  1. Vilket underbart väder vi har. Idag ska jag sola hela dagen :)
    Kram!

    SvaraRadera