onsdag 30 april 2014

Älskar mitt jobb.......

I Måndags kom mitt spec. barns mamma och hämtade så tidigt eftersom sonen ju fyllde år. Jag blev bjuden dit men kunde ju inte gå dit på grund av att min arbetstid inte slutat på förskolan. Men vi bestämde att jag skulle komma en annan dag då det passade bättre. Familjen kommer jag att ha kontakt med också då sonen börjat skolan och det vill dessa människor också har de sagt och det låter ju gott.

I alla fall så blev jag så glad för jag kunde verkligen få ut min planeringstid den eftermiddagen, och gå igenom vad mitt kommande besök skulle komma att innebära på tisdagen.
Jag slutar ju vid 17.00 tiden tar lokalbussen ner till RC och sedan tåget hem.
Maria kom förbi rummet där jag satt och funderade om jag skulle ha föräldrasamtal eftersom jag satt kvar i personalrummet . Svarade ju att så var inte fallet utan det var bara min planering för tisdagsmötet.

Efter ett tag kom Elin och skulle fara hem, hon tittade bara in och såg lite fundersam ut och gick sedan förbi. Jag kikade på klockan och gissa vad hon var .... jo 17.19. och då blev det fart i mig må ni tro fast inne så förstod jag ju att jag inte skulle hinna till tåget som skulle avgå hemåt vid halv sex.

Jag köpte mig en leverpastejsmörgås och kaffe för hungrig var jag och fick sedan vänta till halv nio tåget. puh.....
Hade inte en bok med mig , så det blev en kort promenad och sedan en avslappnande väntan i ankomsthallen.
Jag hade ju kunnat fara tillbaka och fikat hos hon som bjöd in mig fast tyckte det kändes tokigt då vi redan gjort upp om att träffas senare. Fast det hade säkert varit trevligare med lite sällskap.
Men håll med om att jag ju älskar mitt arbete då både tid och rum glöms bort! Ha, ha!

Idag är det "Valborgsmässoafton" och jag tog ut en kvart från min övertid i måndags och hann till tåget. Det är nya busstider som jag måste nöta in också och kolla vilka som jag kan ta i fortsättningen, är väl sommar tiderna antar jag.

Har inte varit ut och sett någon brasa, det är så kallt och ruggit idag så det är bäst man stannar hemma i värmen.
Såg att det rykte vid 20.00 tiden från en brasa vid pingstkyrkan och några smällare höres nu också. Inte bra för våra hundar och katter inte!


Är nu ledig en dag och sedan jobbar jag till 15.00 på fredag!

Sköt om er och trevlig första maj !














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar