fredag 18 april 2014

Låååååååååångfredag!



Jag har alldeles nyss varit ute med Madicken. Det har regnat i natt och några droppar nu på morgonen. Det kan klarna upp för solen gjorde ett försök då jag stod och pratade med två hundvänliga farbröder. Ja De gillar hundar /och Janne hade sin vanliga hundgodispåse i fickan och då kanske ni förstår Madickens intresse för honom det är kärlek de ska ni veta.Han satt visserligen och åt men då han fick se oss vill han absolut träffas. Madicken kollar alltid efter honom och ser att han är hemma då tv:n är på.Svansen börjar gå flera hundra meter från hans hus.
De andre Sune bor granne med Janne och även han tycker om vår hund. Han har förresten bott i Sala och vi har en del gemensamma bekanta där mm. Världen är liten!

Det blir nog inte så mycket gjort idag, ska ta det lilla lugna och kanske lite av städning också. Vet inte om det är något på tv:n heller. Fast jag har ju börjat läsa Jonas Jonassons bok" Analfabeten som kunde räkna" och den verkar minst lika rolig som 100- åringen. Tyvärr har jag inte set filmen än så kan inte säga vilken jag tyckte bäst om.

Det blir nog någon fisk till middag i alla fall, lutar åt laxen.

Men ni må ha en trevlig påsk helg så får vi synas härinne snart igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar