onsdag 2 april 2014

Parkskolan idag!



Idag var jag och Jo på tre rätters lunch på gymnasieskolan här i stan.Det var ett specialarbete som Je och hennes grupp hade gjort. Maten smakade alldeles utmärkt och mätt det blev man ju.Först fick vi en välkomst drink, ja det var turkiskt the och varmt var det också.
Vi fick ett bord för två alldeles i mitten av restaurangen. Det var trevligt dukat med ljus, vikta servetter som en näckros och i den vad det en rulle med ett snöre knytet. Vecklade man upp detta så var det en bingobricka och en penna.

Förrätten bestod av avokadosoppa med ägg och räkor och nybakade scones till. Vi fick vänta en lång stund på varmrätten men det gjorde ju inget. Det var alltså lammstek, potatisgratäng, och bönor och rödvinssås. Ja det var smaskens och det var verkligen väldigt länge sedan jag åt just lamm.

Efterrätten som serverades var chokladfoundue, hallonsylt och hemgjord vaniljglass.Ja sedan fick man ju kaffe till om man ville ha. Drickan till maten var någon saft i en mycket fin gammeldags flaska.


Vi spelade bingo också och jag var en av de få som vann, och då fick jag tulpaner. Första priset var en lunch på restaurangen där och andra var en bakad kaka och vi övriga en blombukett.

Man var i alla fall mätt då man for därifrån.


Ja då vi for hem så började eländet tjuta igen, inte JO utan bilens oljelampa. Jag antar att det finns en läcka någonstans igen för jag fyllde på ca 4 liter olja för ungefär tre veckor sedan och har inte kört bilen mer än tre eller fyra gånger sedan dess och tycker nog att det borde räcka till flera körningar. Nu hade jag några droppar kvar så fyllde på dessa så vi kunde komma oss hemåt i alla fall , och bilen var tyst.

Ja bilen är ju på sitt 19:onde år så det börjar bli lite kostnader med den också. Den har gått mycket bra i alla år och det är frågan om det verkligen är värt att kosta på den mer.
Jag skulle vilja ha en bättre begagnad nu och har kikat lite på e Skoda. De bilarna verkar vara bra har jag kommit fram till och att hitta reservdelar till dem är nog inga som helst problem heller



God Natt på er nu!



1 kommentar:

  1. Ni fick verkligen god mat på Parkskolan :)
    Hoppas att du hittar en bra och prisvärd ersättare efter din trotjänare.
    Trevlig helg i förskott!
    Kram
    /Julia

    SvaraRadera