lördag 18 januari 2014

Ljuset kommer.......



Idag har det snöat hela dagen och solen har visat sig igen. Skönt att vi går mot ljusare och ljusare dagar. Det är faktiskt ljust vid 15.00 nu.

Jag har varit på affären och införskaffat det som ska finnas hemma, vill inte se ett tomt kylskåp. Blev ju inget handlat igår eftersom jag var hemma från jobbet, fast har man frys så är det ingen panik, man tager vad man haver....
Har sedan varit ute med jyckeln och hon gillar snön. Kan tyvärr inte släppa henne här då det kommer lite bilar då och då.
Fast idag ville hon leka med skatorna som flög härsan och tvärsan på vägen. Oj vad de levde om och Madicken tyckte ju det såg kul ut....

Vi hade panerad fisk med grönsaker, potatis mm till middag idag. Det var sååå länge sedan vi ätit fisk. De hade billig torsk och seifilee på affären så jag köpte ett par paket av dessa och frös in.

Ska sedan städa lite, ja det som inte hanns med förra helgen, det är inte så mycket kvar. Adventsstakarna är nu bort ställda och ersatta med fönsterlampor så när som en och den ska få stå kvar till denna månads slut. Jag köpte den till min mor 1975 då jag var i Härnösand och läste/jobbade.
Den får alltid vara kvar lite längre i fönstret och mina tankar går till henne. Grannarna får tycka vad de vill om att jag har en julprydnad kvar, om de ens ser den så högt som vi bor nu. :)

Må så gott alla så ses vi här snart igen.




1 kommentar: