söndag 19 januari 2014

Busy, busy, busy!



Tyckte det lät bättre med det engelska ordet för upptagen!

Idag började jag dagen med lite frukost, kaffe och smörgåsar, jag tycker det där lingongrova brödet är så gott. Vädrets makter , jo det har snöat och snöat men vi har också haft soligt och bra promenadväder. Snön som kom var ganska lätt måste jag ju säga och Madicken trivdes med att spring och hoppa i den vid våra promenader.

Jag och JE var ner till Coop och handlade lite nödvändiga saker, och vi fikade också där. Jag tog ett wienerbröd och en dricka och hon en slags kaka och dricka.

Vi gjorde också ett stopp på Ö&B innan vi for hemåt i ljuset. Skönt att för en gångs skull slippa köra i mörker.
Jag gillar inte mörkerkörning alls nu för tiden.

Jo var inte med för hon hade skolarbeten att göra.

Jag hade tvättid också som vanligt på en söndag, men det gick bara fin fint med den, det var inte så mycket idag.

Vi hade köpt grillkyckling, så det blev dagens middag. Coops grillade vara är mycket godare än andra grilade kycklingar, lagom kryddat .

Nu i kväll så har jag bakat två sockerkakor, en ska jag bjuda personalen på i morgon och den andra blir en tårta för oss här hemma.

Personalen får även grödde eftersom den är min julchokladkaka son jag alltid brukar fixa till jularna.

Har sett spårlöst också. Bra program som vanligt.

Godnatt nu mina vänner! Vi höres snart igen1

1 kommentar: