måndag 20 januari 2014

Traditionsenligt!


I morse for jag med sju tåget till jobbet, det var överfullt igen fast denna gång berodde det nog mer på att åtta tåget var indraget av någon anledning.
Jag har alltid en timme att ta igen mig på då jag anländer till förskolan. Börjar ju jämt 9.05.
Det är skönt, kan läsa tidningen ,dricka kaffe och prata med lite folk som man kanske inte riktigt ser under dagen.

Jag förberedde lite av min medhavda kaka,grädde och Tofylineglass. Det blev så bra så, och det blev till fikarasten mitt på dagen.

Min lille vän kom som han ska göra idag ( korset ritade jag i taket) Vi gjorde en massa skoj hela dagen och det gick hur bra som helst.

När jag kom hem så hämtade jag den beställda smörgåstårtan, ska sätta in en bild i helgen så ska ni få se den.
Kan ju tala om att den var stor och smakade bara mera.

Det blev ju lite gåvor också.

Nu i kväll har vi nyss fikat lite chokladtårta , läk och kaffe.
Jag får verkligen vara nöjd över den här födelsedagen i år. Vi var ju utan snön hela julen och de resterande helgdagarna MEN till min dag så har det kommit massor av den vita varan och det är jag så stolt över. Snön som kommit är mycket lätt också , kallt har det varit men idag endast 3-5 grader minus och mer kan jag ju inte begära!:)


Ha en fortsat trevlig kväll ni nattuglor, själv ska jag krypa till kojs för att orka med ännu en jobbardag!

1 kommentar: