fredag 17 januari 2014

Januari 2014 fredag!



Som jag sagt förr här så har jag ju ett jobb som både kräver resor,planering och att vara tillsammans med familjen. Det blir lite bloggande då. Men nu måste jag få till något för detta fantastiska år som vi har framför oss. Det kommer att hända mycket roliga saker för oss.

Jag trivs som bara den på jobbet också, fast nu börjar det bli förskolornas sjukfrånvaro bland barn och personal. Igår hade vi endast sju barn hos oss. Det går ju det också....
Jag har inte varit sjuk på flera , flera år men idag är jag hemma, någon "fsk.baskilusk" har tydligen bitit sig fast hos mig också. Men får väl kurrera mig under helgen.


Vi har ju fått lite snö nu fast nog tycker jag att det kan räcka med det som kommit ner, (fast jag gillar snön). Fast den borde ha stannat här i höstas nu är det ju vår och värme vi vill se fram emot.
Det är ju bra för SM i skidor mm som håller till i Umeå nu denna veckan. Oj vad de har kämpat där med snökanonerna må ni tro. Men då kom den riktiga vita varan och hjälpte till.....
Jag for med åtta tåget igår och det var faktiskt överfyllt med folk,men jag hade tur fick en sittplats i alla fall fast under resans gång så kändes det som man skulle få cellskräck då fler och fler människor klev på och stod framför en huvvaligen alltså!
Vår kung var ju där för invigningen så det var pampigt värre! :)


Det blir en del städning i helgen också och har lovat att bjuda på något gott på jobbet på måndag. Blir nog den där chokladsockerkakan som inte blev bakad till jul och vaniljglass.
Här hemma ska vi nog äta smörgåstårta med något gott inbakat.

Må så gott nu alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar