onsdag 30 oktober 2013

Vecka 44!





Skolorna har höstledigt och jag passade på att ta ut en veckas semester. En mycket välbehövlig sådan må ni tro. Hade bara en ledighetsvecka på hela varma sommaren, men klagar inte på det för vara ute och jobba tre veckor på Grisslan var både roligt, avkopplande och härligt.

Jag har inte gjort något speciellt dessa dagar, bara varit, tagit det lilla lugna. Någon tripp ner till stan blev det igår och idag.

Vi brukar fara ner till Sala just denna veckan annars, det är ju Allhelgona helgen, och jag brukar göra lite mysigt på graven där, köpa en sådan där rosett med tallkvistar,stora kottar och ljung på, tända lyktan, marschaller. Det är ju så vackert där i mörkret på kyrkogården, då alla gravar lyser så fint på alla dess sätt just den helgen. I år ska det bli lika tjusigt ändå på vår för jag har någon som går dit åt mig. Kanske jag kan sätta in ett foto så småningom här också.

Vi brukar hyra en lägenhet därnere,och hälsa på vänner, fast går man på stan tycks man ju inte möta någon man känner, bara nya ansikten och det är jag nog inte ensam om att tycka. I en barndomsstad är ju de flesta flyttade till andra platser eller de som bor kvar har förändrats och man känner inte igen varandra längre.Men det är kul att fara ner någon gång och se själva staden och dess nyheter. Nu var vi ju ner i Midsommar på en vecka så tycker nog att det räcker för min del!

Tänker börja städa här hemma också så det inte blir så mycket då Advent träder in igen. Jag hinner inte annars.

Har haft tur med vädret också, inget regn utan solen har tittat fram om dagarna, nu är löven som bortblåst från träden, men det är inte direkt kallt heller. Snön kan vänta till mitten av december tycker jag, fast den har ju varit här på visit en gång. Nej det är för grönt ute än och plusgrader.

Hade ju tänkt fara och bjuda på fika på Skogsstyrelsen denna veckan , men kom ju på att de börjar klockan 07.00 varje dag och det vill ju inte jag starta dagen med , alldeles för tidig under denna ledighet......hi hi hi hi hi!
Jag får lägga en smakbit i chefens postlåda här och skriva en lapp att ta med och bjud gänget. Går nog bra det också, de är inte så kräsna.

Ha en fortsatt trevlig kväll nu vänner!




1 kommentar:

  1. Har ju inte haft så mycket tillgång till en dator på 2 veckor. Allt är ännu inte klart. Kommer inte heller in på webmail till min Telia-adress. En kusins måg hade bett om ett tillfälligt lösenord åt mig, och jag skulle väl få ett sms men det var över ett dygn sedan och än har inget kommit. Mina mail lär finnas kvar där i cirka 2 veckor så jag vill ha möjlighet att föra över dem till ett annat konto, de allra viktigaste vill säga./ Har sedan MASSOR att renskriva också. Men dokumenten i Word gick tydligen att rädda i alla fall./ När jag är här i H. ser jag IBLAND vänner "från förr" men det var längesen jag besökte någon.

    SvaraRadera