onsdag 23 oktober 2013

Ännu en jobbar dag.....



Ja det är ju onsdag så varför skulle jag inte arbeta. När jag kom till tågstationen i morse, vad tror ni jag fick läsa.

Jo av all tåg sm stod uppräknade att de skulle komma på sina normala tider så var mitt inställt och det skulle gå en buss i stället.

Vi var ju flera som väntade och väntade på bussen så verkade dröja länge. Till sist kom den ju men cirka en timme försenad.
Hur som helst jag kom till lunch, och vi skulle stänga förskolan klockan 13.00 för en studiedag om lekens betydelse.

Jag hade tänkt ut mycket aktiviteter jag skulle testa idag men det blev inte mycket av det heller. Han blev hämtad tidigare och när de kom så hade vi endast gjort en grej så jag ville inte stressa det hela för att bygga på med nästa. Vi tar igen allt i morgon då det är rätt lugnt på förskolan, de yngre skulle till skogs ett tag.

Vi är ju ute mycket ändå och skogen hör till vårt område annars på förmiddagarna.


När vi slutade för dagen så skyndade jag mig ner till tåget för att åka hemåt, ack nej ännu än försening och bussersättning igen.
Vi var många som väntade och väntade men ingen buss kom. Efter tre kvart kom en . och busschaffören berättade att de ringt och bokat bussen tjugo minuter innan tåget skulle ha avgått rån stationen. Denna buss hade 5 mil att köra då.

Prata om dålig framförhållning eller hur?

Jag kom hem klockan halv åtta och skulle ha kmmit hem lite över sex. Då tog vi och beställde lite pizza, för ni kan skriva upp att jag var så hungrig. Vatten hade jag i väskan och det gick åt.



Mors, mors för i kväll nattugglor!











1 kommentar:

  1. Visst är det bra att ha ett arbete att gå till, nåja, eller åka till då. Men det är förstås också viktigt att vara ödmjuk. ALLA har inte ett arbete oavsett veckodag./ Men så jobbigt det låter med alla förseningar så där. Så himla oturligt.

    SvaraRadera