tisdag 22 oktober 2013

Kvällståget...


Idag blev det en mycket sen dag eftersom vi hade en arbetsplats träff på en annan förskola. De ville visa upp sin nya atelje(hur det nu stava?)som de fått till av en lekhall. Mycket bra ordnat och billiga möbler mm. Man tar åt sig lite praktiska ideer också . Det var ett intressant ställe.
De hade alltså tagit bort lekhallen helt och ersatt den med konstnärliga aktiviteter, och det verkade fungera bra. Personalen hade om detta sedan 1998 eftersom de tyckte att ljudnivån var hög och personal drog sig för att vara i det rummet.
Ni hör ju att det varit välplanerat länge så då förstår ni att det fungerar också.?


Jag fick skjuts till resecentrumet av en kollega, det var bussigt av henne fast hon hade vägarna förbi där.
Det regnade , ja det var snöblandat och kyligt i kväll men tåget gick som det skulle.

Här i Husum spöregnade det och inget paraply hade jag med mig, det brukar annars ligga i väskan min.
Det är lite synd för nu har all snö som föll för några dagar sedan försvunnit.

Annars har jag haft en bra dag med min lille kille, vi har verkligen jobbat på hela dagen , fast med lite fri lek också.


Vi ägnar en liten tanke till lille söte Frasse och hans matte idag också! Har läst hans intressanta blogg också!




God Natt!

1 kommentar:

  1. Det har regnat lite till och från här idag. Har "grejat" en del hemma i bostaden så jag har inte varit ute något./ Kanske det finns en och annan BUSS på resecentret också. Bussigt då.../ Sitter nu vid MIN dator men det finns ännu minst två program att installera om. Trevlig helg!

    SvaraRadera