måndag 21 oktober 2013

Måndag kväll!



I morse gick jag den vanliga rundan med hunden. Tog sedan åtta tåget till Umeå, men då jag kom till resecentrumet här hemma så var det en tjugofem minuters försening. Nåväl jag kom i alla fall iväg och det var proppfullt med resenärer på tåget. Jag fick mig en sittplats. På den andra sidan satt det en glad pensionär som visst mycket om laxfiske,kärnkraft,hästar och naturen för övrigt. Han pratade så högt så det var kul att höra honom berätta sin åsikt om än det ena än det andra för en ung studentkille. Ja den människan fick alla att skratta hela vägen.
Det är sällan man träffar på en sådan pratglad människa på ett tåg. Ja han var härlig han.

Jag klev av på stationen och promenerade iväg till jobbet. Kom dit då min avdelning hade fotograferats klart av en mysig tjejfotograf. Min lille vän hade inte kommit så vi får väl sticka in en lösflik på oss hihihi.

Han kom så småningom i alla fall.

Det blir långa dagar då man jobbar 90% men det gör inte så mycket , vi har jätte kul för hela personalstyrkan, är så festliga att ha och göra med på alla sätt och vis. Ja även barnen och deras föräldrar är bra.


Jag kom i alla fall hem med kvällståget och hann med lite grann här hemma,umgås med mina tjejer, halvåtta hos mig mm.

Nu tänker jag sluta för i kväll, men vi synes här snart igen.


Ha det bra / God natt alla!

1 kommentar: