lördag 6 juli 2013

Uppdatering av ej bloggande i juni.......



Jag har för mig att det sista inlägget jag skrev var från det där storloppiset här i närheten.

Den tredje juni började jag jobba hos skogsstyrelsen och det blir tidiga mornar och sena kvällar nu för tiden men man säger inte nej till ett riktigt arbete som förmodligen räcker länge.
Vi får vara ute hela dagarna i ur och skur, men visst har det varit fin väder också.
Igår var jag och en till på resa till Sollefteå, vi skulle lämna över lite grejer och ta hem lite också från lokalkontoret alltså. Vi for sedan och plockade upp en släpvagn för att hämta ett antal vägskyltar vi använt inför röjningen av dikesrenarna i Täfteå och lämna tillbaka dem på ett företag inne i stan.

Det är kul att man kan kunna vara ute i naturen varje dag och göra någon nytta. Men gissa vad trött man blir på kvällarna utav luften.
Jag gillar detta jobbet, som förskollärare är man ju också van att få vara ute så mycket som möjligt i skog och mark.

Jag har inte så mycket semester i sommar,tog ut ett par dagar i midsommarveckan och då for vi ner till Sala och hälsade på lite vänner samt var och fixade lite på graven. Jo lite shopping blev det också.
Vi firade lite midsommar på Väsby Kungsgård och efter den stunden där promenerade vi till Måns Ols kallbadhus. De hade bevarat lite utav det gamla som jag minns men också röjt undan och fixat en badstrand bredvid själva kallbadhuset.
Servering var tyvärr stängd den dagen och det var synd för jag hade gärna velat fika där och uppleva mina minnen från varm choklad och wienerbröden vi alltid åt där innan vi tog bussen eller cykeln hem efter avslutad simskola.
Men vi gick förbi där och sedan promenerade ner mot staden igen och hem till den hyrda lägenheten på Hyttgatan.

Vi hade en trevlig vecka och vädrets makter var med oss hela tiden.

Åkte tåget båda vägarna och för första gången kunde man åka direkt härifrån till Sundsvall, där vi bytte till ett annat tåg till Gävle och sedan ett till Uppsala och efter den snutten så var det intercity tåget till Falun med stopp i Sala.
Varför så många byten av tåg tänker ni? Jo det var därför att det var banarbeten efter spåren just då vi skulle fara båda vägarna men det gick bra det också.

ja nu förstår ni kanske att jag inte haft den rätta tiden för att sitta här och blogga så mycket i juni, men ska försöka få lite tid till detta, blir kanske bara helgerna fast det får bli när det blir okej......
Må så gott och kramizar på er!



1 kommentar:

  1. Jättebra att du gillar ditt nya jobb. Självklart att den är viktigast just nu och man blir trött av frisk luft :)
    Ha en härlig söndag
    Kram
    /Julia m familj

    SvaraRadera