torsdag 18 juli 2013

Grisslan........


Jag och en kille är de enda som jobbat denna vecka , de andra har semester. Vi har ett toppenjobb och utomhus. Blir hämtade med båt, och sedan far vi ut på havet mot en ö som heter Grisslan. En mycket fin och idyllisk ö må jag ju säga. Lite folk som bor där sommartid men det kan komma finska turister som är väldigt farsinerande över allt gammalt som ju bevarats sedan 1600- talet.
En liten kyrka eller kapell menar jag finns också.
Vi har röjt upp och dragit riset hela veckan och kommer att ha denna jobbar ö i två veckor till. Solen och värmen har vi också haft med oss må ni tro.
Det är rena semesterparadiset för oss att få den äran att jobba här ute.
Vi är ju anställda av Skogsstyrelsen i stan om någon funderar.
By folket vill ha bort det mesta av träd, buskar och all sly för att få en bättre utsikt mot havet.
Mycket blåbär,hallon och smultron har jag hittat också.

Fotot jag lagt in visar inloppet till allt det vackra....... tredje fotot ,ser ni den vita lilla byggnaden längst bort? Det är kapellet och byggnaden bredvid är en ladugård.......

.







2 kommentarer:

  1. Du har verkligen en vacker arbetsmiljö!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det fortsätter i två veckor till. Sedan håller vi på o förbereder för en vandringsled och skoterled närmare husum.

      Tredje fotot du ser , där uppifrån röjer vi och drar ris just nu. Må så gott,

      Radera