torsdag 6 juni 2013

Nationaldagen 2013....


Idag är det ju den 6 juni och Sveriges dag och min vän Debbies födelsedag.
Vi har en mycket varm och skön sol och flera grader plus. har suttit lite på vår balkong nu i eftermiddag och druckit kaffe och ätit glass. Skall alldeles strax gå ut med Madicken också.
Det är nog bra att försöka ta igen sig sådana här lediga dagar som kommer mitt i veckorna.

Jo, förr var ju allting stängt också men annat är det nu mataffären har öppet som vanligt och jag såg att blomster har det likaså här i byn.

Vi åt lite grillat idag för man måste ju äta.Hi hi!

De hade tydligen något på gång idag mitt på dagen vid Dammparken som de alltid har dagen till ära. Jag var inte och kollade.

Igår var det skolavslutning här, och Jo slutade nian. Det var en trevlig timme på Husumgården, med mycket musik, tal från rektorn och stipendieutdelning och sedan fick niorna sina betyg på scenen. Jag trodde ju att de skulle få gå upp där en och en men läraren delade ut dem då de stod blandade däruppe. Lite nonscalant kan man tycka.
Fotograferingen blev då de stod alla nior på trappan utanför och även blommor som delades ut till höger och vänster.

Fast jag tycker att det var bättre och mysigare då allt skedde vid Husumgården mot att man skulle tillbaka till skolan för att hämta betygen och dela ut blommorna.
Vad jag saknade var lite musik då de tågade dit, fanan hade de ju först men musiken då? Den har jag velat ha där i flera år.
Vid en avslutning hade de elever som spelade förresten, Jo spelade ju klarinett minns jag.Kan ha varit i sexan.

Väderleken var lite blandad, kall och molnig på morgonen med vindar som ju inte var så sköna, men under dagen blev det varmare och varmare och strålande sol. Bättre kunde det ju inte bli.

Får bli någon bild snart!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar